Tuesday, February 2, 2016

NOVOMEŠKI ODGOVORI: DARJA ŠURLA SLADIČ, arhitektka tort

Kar pomeni telo Heidi Klum v svetu manekenstva, to so Darjine torte v svetu tort. A njene torte imajo poleg popolne zunanje podobe še odličen okus. Vse te sladke lepotice, ki jih sicer predstavlja tudi na svojem Facebook profilu, se pač z navdušenjem popapa. Darja je po poklicu arhitektka, rada prepeva v novomeških zborih, od nedavno pa se posveča predvsem svojemu malčku Tobiju.

Foto: Tomaž Levičar, 12/2012

Kdo vam je izbral ime in zakaj takšno?
Ime mi je izbral starejši brat. Znanci so namreč imeli hčerko s tem imenom in mu je bilo ime zelo všeč.

Kje živite?
V najbolj plesoči ulici v Novem mestu.

Kje bi radi živeli?
Hm, veliko je krajev, ki so mi všeč, predvsem so to bolj topli kraji kje blizu morja.

Vaš najljubši delček Novega mesta in njegove okolice?
Breg in stari del mesta.

S kje je za vas najlepši pogled na Novo mesto?
Pogled na Breg z reke Krke.

Kateri je vaš najzgodnejši prijeten spomin v zvezi z Novim mestom?
Spomnim se, ko smo z vrtcem šli po mostu nad Krko in sem se ozrla dol in na dnu skozi vodo videla kamenčke.

Kaj pogrešate iz novomeške preteklosti?
Pristnost njegovih prebivalcev.

Kaj si želite v novomeški prihodnosti?
Poštenih ljudi.

Kateri je najbolj romantičen predel v Novem mestu?
Sprehajališče ob reki Krki.

Kakšen nasvet bi dali tujcu-turistu, ki prihaja v Novo mesto?
Naj se spusti po reki Krki…

Kateri kulturni dogodek v Novem mestu vas je v zadnjem letu najbolj navdušil ali navdahnil?
Hmm, letos sem se zaradi družinskih obveznosti malo manj udeleževala kulturnih dogodkov v mestu, zato ne morem reči, kateri dogodek me je kakorkoli navdahnil.

V katere novomeške trgovine najraje zahajate?
V tiste, ki nosijo umetniško noto, kjer ima tudi postavitev artiklov neko zgodbo.

Kateri so vaši najljubši novomeški gostinski kotički?
Nazadnje me je nagovorilo Gostišče na Trgu. V zadnjem času sem bila kar nekajkrat njihov gost.

Kateri je po vašem mnenju najbolj zanemarjen del Novega mesta?
Nekdanje Gostišče na Bregu in njegova okolica.

Kaj Novomeščani premalo cenijo?
Stvari z vsebino, z zgodbo.

Kaj Novomeščani preveč cenijo?
Žal moram reči, da se mi zdi, da marsikdo na nepravilen način preveč ceni svojo zidanico in vse kar se dogaja okoli nje.

Foto: Tomaž Levičar, 12/2012

Katerih 5 ciljev bi najraje uresničili, če bi bili župan Novega mesta?
Ne želim si biti županja…

Če bi celo Novo mesto zajel požar, kaj bi najprej skušali rešiti?
Seveda svoje najbližje.

Komu je v Novem mestu najtežje?
Poštenim ljudem.

Kakšen je vaš življenjski motto?
Živeti in delati tako, da mi ne bo mojim otrokom nikoli nerodno povedati in priznati, na kakšen način sem kdaj živela in delala.

Kakšen bi moral biti življenjski motto Novega mesta?
Prav tak.

Kaj ste si kot otrok želeli postati, ko boste »veliki«?
Ojej, teh želja je bilo pa toliko, da je zelo težko izmed njih izbrati samo eno.

Kaj je za vas sreča?
Ko so v miru združeni vera, upanje in ljubezen.

V katerem času/obdobju bi najraje živeli?
Vsako obdobje ima svoje izzive, ki bi me pritegnili. Vsekakor pa najraje s pametjo in izkušnjami tega trenutka nekaj let nazaj.

Kaj je vaše najljubše početje?
Vsako leto komaj čakam dopust na morju, kamor sabo privlečem goro knjig in si privoščim dva tedna branja.

S čim se trenutno najbolj zavzeto ukvarjate?
Z najinim sinkom.

V čem znate pretiravati?
V perfekcionizmu na vseh področjih.

Kaj oziroma kdo je največja ljubezen vašega življenja?
Kdo: moj mož in sinček; Kaj: neskončno uživam v dizajniranju tort za sorodnike in prijatelje.

Kaj je vaša največja ekstravaganca?
Uf, nimam se za ekstravagantno osebo.

Imate kakšno neuresničeno željo?
Imeti več časa zase in za družino.

Če bi lahko, katera žival bi bili najraje?
Verjamem, da me je Bog na Zemljo dal v obliki človeka z nekim čisto posebnim namenom. Na meni pa je, da ta namen in talente odkrijem in jih na pravilen način uporabljam. Morda tudi za dobro živali, saj je pri nas našlo dom kar nekaj muc in psov.

Kaj ste po horoskopu?
V horoskope pa ne verjamem.

Kateri talent bi imeli najraje?
Kot sem že rekla, verjamem, da mi je Bog dal kar nekaj neprecenljivih talentov in prav zato so ti tudi najboljši zame. Nekaj sem jih že odkrila in zdaj se trudim, da bi jih tudi najbolj pravilno uporabljala. Poznate priliko o talentih iz Svetega pisma?

Kateri obrok je za vas najljubši?
Zajtrk, ko se začne nov dan, čisto svež in bel, kot nepopisan list.

Katera je vaša najljubša beseda?
Mir.

Najbolj in najmanj priljubljen predmet v šoli?
Najraje sem imela »zapletene in logične« predmete, ki so kravžljali možgančke, kot sta npr. matematika in biologija (genetika). Najmanj priljubljenega predmeta pa nisem imela, saj sem pri vseh po svoje uživala.

Kaj bi danes svetovali sebi pri osemnajstih letih?
Vsako obdobje v življenju ima svoj namen, tudi obdobje pri osemnajstih letih. Moram reči, da je vse skupaj teklo po poti mojega življenjskega motta in sem Življenju hvaležna, da je bilo tako.

Najboljša/najljubša knjiga, ki ste jo prebrali?
Veliko je knjig, ki so name naredile močan vtis, a če naj izpostavim eno, je to sigurno Sveto Pismo. Prebrala sem ga kar nekajkrat in ko ga človek dojame, se mora brez dvoma in brez kakršnegakoli zadržka strinjati s tistimi, ki pravijo, da je to knjiga Resnice in Življenja.

Vaša najljubša risanka?
Medvedek Uhec.

Vaša najljubša barva?
Jabolčno zelena.

Vaš najljubši vonj?
Vonj pomladnega cvetja.

Najljubša sladkarija?
Tortice.

V čem ste najraje oblečeni?
V poletnih oblačilih.

Od česa ste bili v življenju najbolj zadeti?
Od zaljubljenosti.

Kaj vas nasmeji?
Tako imenovani angleški humor.

Kaj vas užalosti?
Človeška krivica.

Foto: Tomaž Levičar, 12/2012

Najpomembnejše, kar so vas naučili starši?
Življenjske in človeške vrednote.

Najpomembnejše, kar ste ali želite vi naučiti svoje otroke?
Da bi znali na pravilen način ceniti svoje življenje in življenje drugih ljudi ter ostalih bitij, s katerimi skupaj tlačimo našo Zemljico.

Kateri je najboljši nasvet, ki ste ga kdaj dobili?
Vedno argumentiraj in zagovarjaj tisto, za kar misliš, da je prav.

Česa se najbolj bojite?
Da bi ljudje postali popolnoma nehumani.

Katera je vam najljubša človeška lastnost?
Poštenost.

Za kateri športni klub navijate s srcem?
Priznam, da za enkrat za nobenega. Ko bom poznala klub, ki se ne bo gnal samo za dobičkom, bom navijala zanj.

Kako in kje se rekreirate?
Trenutno hodim na sprehode z vozičkom.

Katera je vaša najljubša jed in pijača?
Že od majhnega najraje jem špinačo. Kot pijača pa se mi je v zadnjih letih najbolj priljubila navadna voda.

Kakšen je vaš odnos do cvička?
Cenim ga kot slovensko in dolenjsko posebnost, a kaj več kot to žal ne. Tudi sicer nisem ljubitelj vin.

Katera menite, da je vaša najbolj opažena značilnost?
Perfekcionizem in natančnost.

Kaj (ali kdo) vas je najbolj zaznamovalo v življenju?
Materinstvo.

Kaj vam je bilo v življenju najtežje narediti?
Hmm, tisti trenutek, ko je treba narediti kaj težkega, se vsakemu zdi, da je to najtežje dejanje, ki ga je kdaj storil. Je bilo pa v mojem življenju kar nekaj stvari, ki mi jih je bilo težko narediti…a kar te ne ubije, te krepi, kajne?

Kje ste bili nazadnje na počitnicah?
Na Lošinju.

Katero je vaše najljubše tuje mesto? Zakaj?
Praga. Njena arhitektura in njeni skriti kotički se mi zdijo zelo domače.

Kam bi najraje povabili svojega prijatelja na večerjo v Novem mestu ali okolici?
Zadnje čase sva z možem kar nekaj prijateljev peljala (sicer na kosilo) v Gostišče na Trgu. Poleg hrane, mi je všeč tudi ideja, da tam dijaki gostinske šole pridobivajo praktično znanje in se brusijo v svojem poklicu.

Kaj bi tam jedla?
Karkoli imajo v ponudbi.

Kako sami pripomorete k čistejšemu okolju v mestu?
Skrbim, da se vse, če se le da, uporabi vsaj dvakrat in ločujem odpadke.

5 vaših najljubših Novomeščanov?
Niso javne osebnosti

5 po vašem mnenju danes ali v zgodovini najpomembnejših Novomeščanov?
Tudi ti niso javne osebnosti

Kaj Novo mesto najbolj loči od drugih mest?
Je nekaj dobrih in nekaj slabih stvari, zaradi katerih se po mojem mnenju Novo mesto loči od drugih mest. Dobre stvari so lepe naravne danosti lokacije, kjer se Novo mesto nahaja. Tu sem doma, tu imam tudi veliko število prijateljev in znancev, dobrih in srčnih ljudi. Slabe stvari pa so povezane predvsem z delom in odnosom javnih služb do mesta in njenih prebivalcev.

Po čem je po vašem mnenju Novo mesto v Sloveniji najbolj znano?
Po arheoloških ostankih, po Glavnem trgu in njegovih arkadah, po Kapitlju, po stari frančiškanski knjižnici, po reki Krki,… in nenazadnje po cvičku in Cvičkariji. Na to zadnje, pa moram priznati, nisem vedno ravno najbolj ponosna, ker ima poleg vsega dobrega marsikdaj tudi negativni prizvok.

Kaj bi Novemu mestu najbolj pomagalo pri razvoju?
Velikokrat bi mu zelo prav prišla zdrava kmečka pamet.

Foto: Tomaž Levičar, 12/2012

Na kateri svoj dosežek v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
Kot perfekcionist velikokrat nisem čisto zadovoljna s tistim, kar naredim. Vsekakor mi je pa všeč, če me kdaj kdo za kaj pohvali.

Na kateri dosežek Novega mesta v zadnjem letu dni ste najbolj ponosni?
Na predstavitvene table po mestu.

Katere so 3 vaše najljubše pesmi iz novomeške glasbene zakladnice?
Ko sem med študijem prihajala vsak teden domov iz Ljubljane, sem si večkrat brundala pesem Grem domov v Novo mesto. Ostale pesmi pa so iz zakladnice skladb Hugolina Sattnerja.

Kaj bi radi povedali o Novem mestu, pa doslej niste?
Mesto je obraz in odraz njegovih prebivalcev. Velikokrat se mi zdi, da se z našim mestom počne kot svinja z mehom. Za pozitivne izkušnje s tega področja se ne bi bilo treba ozreti daleč naokoli, saj že mesta v neposredni bližini kažejo na boljši in kreativnejši odnos njihovih prebivalcev do svojega mesta.


Intervju: Darja Šurla Sladič, Tomaž Levičar
Fotografije: Tomaž Levičar
2012, december

No comments:

Post a Comment